söndag 7 april 2013

Stark mat och två drömmar.

Jag lagade mat för första gången för en stundsen på flera veckor. Att laga mat är det första som förfaller när jag mår kass. Samtidigt har jag blivit lite nervös för att jag ska gå bort i den fruktade hamburgedöden. Jag har ätit oräkneliga mängder hamburgare. Både hemma och på gatukök. Istället för en livskris har jag gått igenom en hamburgekris. Nu blev det iallafall någon ganska hygglig pastasörja med grönsaker och chili-creme fraiche. Väldigt stark. För stark. Ett misstag. Har aldrig förstått meningen med stark mat. Att det skulle vara en njutning. Jag blev glansig i hela ansiktet, blöt i hela hårbotten och nervös hela i magen.

Drömde en hemsk dröm och en genant dröm i natt.

Den hemska drömmen bestod av att en inte allt för nära bekants (kommer inte ihåg vem) barn dog. Barnet var kanske två år och jag försökte på något taffligt vis trösta den helt förkrossade mamman. Var hennes man, barnets far var någonstans framgick inte. När jag berättade för hennes vänner var det ingen som brydde sig. De verkade alla tycka att det hela var helt okej.
I den genanta drömmen stod jag lutad mot ett staket. Det kom fram en tjej till mig som jag tyckte jag hade träffat innan (nu kommer jag inte ihåg vem, tack och lov). Hon sa inget, hon började bara trycka och gnida sitt kön mot mitt. När hon efter en lång stund slutade log hon och frågade: "Tycker du om min fitta?" Mitt självklara svar blev så klart: "Öööö, öööö, öhöö, öhöö, öhöö...". Sen promenerade hon iväg och försvann och jag vaknade.

Får nog skylla på att bägge drömmarna var fylledrömmar.

Inga kommentarer: