fredag 5 juli 2013

En helt vanlig fredagkväll.

Det är fredag kväll. Jag har putsat fönster. Just den kombon har nog aldrig slagit in förut. Och kommer nog aldrig göra igen. Förra fredagen vid den här tiden hade jag precis klivit av i på Triangelns station i Malmö.

Såg en råtta när jag var på väg till affären. Den var stor och gyllenbrun och sprang in i en sån där metallåda med råttgift i. Sakta och helt ovetandes om att den åt sig rakt in i döden.

Har börjat följa serien weeds. Har sett för få avsnitt för att uttala mig om den är bra,. Just nu är den bara okej. Johnny frågade mig när jag var i Malmö om jag följt någon bra serie. Kom inte ihåg vad jag svarade, men nu låter jag hälsa till Johnny att Breaking bad är nog den absolut mest spännande serie jag har sett. Och en av de bästa.

Det är fredag kväll. Jag har putsat fönster. Det är något visst med de här två meningarna om man säger dem högt som ett mantra.

Inga kommentarer: