lördag 7 juni 2008

Tillbaka på skatten +/-0

7500 spänn tillbaka på skatten. Och jag som hade blivit pank två dagar efter löning... Så kom den då. För ett par dagar sedan. I nerbantad form. 5500 såg jag inte röken av. Csn hade vikt ut sig för kronofogden och nu stal kronofogdejäveln pengarna för mig. Nåväl 2000 kan man ju ha trevligt för tänkte jag. Jag firade och drack några bärs med min syster. Dagen efter med påtaglig huvudvärk o andra löjliga åkommor så som ångest ågren o några lätta smärta panikattacker åkte jag i sedvanlig ordning iväg för att handla till min far. Jag hjälper min far att handla några gånger i veckan, då han är handikappad i benet. (Det är hans snygga 740 man kan se på bild i ett tidigare inlägg). Innan jag skulle åka därifrån gav han mig två myndighetskuvert. Två påminnelser på p-botar. Där försvann 900 hundra spänn till och nu är jag pank, igen. Nervös, för det mesta. Besegrad, åter. Följetång och fortsättning följer...

Eller som en vän brukade säga då han gick på socbidrag:
"Hyra och räkningar betalda, sen går jag ner till Shell. Köper ett sexpack, en trisslott och en korv... sen är pengarna slut..."

Inga kommentarer: