tisdag 2 april 2013

Bloggar och fula tår.

Nu har jag lagt mig i soffan efter att ha druckit två jätteglas med kaffe och rökt fyra cigaretter under en timme. Man blir helt upplöst av att sitta i solen. Som en sönderkokt grönsaksoppa på högsta värme på spisen.
Jag har dekorerat balkongen med min luffartrall som jag hittade nere på gården för ett tag sen. Den ger verkligen ett luffigt intryck. Inte som en bild i en inredningstidning.

Läser väldigt mycket skrift i dagboks och bloggform nu. Martin Kellermans "En serietecknares dagbok". Jag läser om Martins blogg (i hästpojken). För några dagar sen kom min farsas tillhörigheter hem från Spanien. Där i fanns ett tjugotal anteckningsböcker i dagboksform, översättning till spanska av Rolf Fridholms (som han var "telefonpolare" med) aforismböcker och ett otroligt märkligt försök till en halvt oläslig roman. Allt skrivet under delerium, demens och senare, återigen ett återfunnet alkoholmissbruk.
Tänker att man skulle ge ut sin blogg i bokform. Tänker samtidigt att det ligger väldigt dåligt i tiden och undrar samtidigt om det är nån förvirrad stackare som skulle köpa en sån bok när det finns så mycket annan bra och dålig smörja att läsa...
I övrigt är min vardag enormt inaktiv för tillfället. Vill ha det så nu men blir samtidigt stressad av läget.
Skrivit två inlägg idag. Fantastico ju. Det tar sig sa han som eldade upp sina räkningar och gick ut genom dörren.

Överväger fortfarande den där duschen...

Ett ex skrev en gång en dikt om mina fula tår. Om mitt fejs såg lika taskiga ut som mina tår hade jag aldrig ifrågasatt varför jag inte har en tjej.

Inga kommentarer: