måndag 16 augusti 2010

Tillbaka

Jag är tillbaka i landet lagom. Eller kära missfosterland Svea efter en vecka semester i Budapest.

Idag har jag suttit under Lilla Londons markis och druckit en öl och sett fjädrana på dansande människor i ett karnevaltåg på avenyn. Sen kom skyfallet. Människor sprang in under markisen illskrikande. Jag trodde det var regn som föll från himlen, men det verkade som det var bajs om man tittade på de ylande människorna.

Sen tog jag cykeln hem till syrran och åt. Jag bröt mitt egna uppsatta Kebabpizzaförbud. När jag kom hem gick jag till ICA och köpte kakor. Magen är stor och hård och jag har nog inte mask. Verkar inte ha något matsmältningssystem överhuvudtaget.

På tisdag åker jag till Stockholm. Jag ska heja på kungen. "Hörru Calle din vanlige bonndräng!" ska jag säga. Kanske leta efter dr. Alban också.
En och en annan öl kanske slinker ner också medan jag räknar turisters midjeväskor.

Inga kommentarer: