torsdag 1 april 2010

Dåre utan skor

Det krävs en idiot
en Pellejöns
en dåre utan skor
för att förstå vad som försigår här.

Att människor inte är kloka
förstod jag redan
den morgon
när jag kom ut
och vrålade till
morsan:
"Stoppa in mig igen!"

Jag ser ett geni
vattna sina blommor
med fyrtioårig gammal konjak
bara för att han blivit
nykterist.

Utan konjak,
med blommor som dör
precis som jag
av törst
dricker jag prisnedsatt öl
med utgånget bäst före
på en sylta
med dårar utan skor
i hopp om
att må bättre efter.

Lokalen
som gud glömde
och fyllde
med de som glömde gud
någonstans på vägen
och som för alltid
saknar passérkort till himlen.

Det krävs en idiot
en Pellejöns
en dåre utan skor
för att smälta in här.

Johan Ernerot Mars-2010

1 kommentar:

Andy sa...

Fan va galet lysande !!!
Har du käkat inspirationstabletter eller va fan ere om ? Ge mig några.
Simma lugnt Hombre !